Samenwerking: “Het Béste Speelgoed van Nederland®”

Afgelopen jaar was de eerste editie van “Het Béste Speelgoed van Nederland®! Een gloednieuwe en unieke wedstrijd waarbij de gebruikers een grote rol spelen.
De afgelopen maanden testten twaalf geselecteerde basisscholen uit heel Nederland het speelgoed in hun leeftijdscategorie.

In de Back-2-School editie van Kidsweek (eind augustus) werd er een 16 pagina’s special meegestuurd over Het Béste Speelgoed van Nederland, met een oplage van 420.000 exemplaren naar ruim 5.000 basisscholen. Vanaf dat moment kon er ook volop gestemd worden.

De nominaties zouden tijdens de grote finaledag bekend worden gemaakt in Attractie- & Vakantiepark Slagharen op 16 oktober. Kinderen, speelgoedmakers en experts moesten op deze dag bijeen komen voor een laatste testronde. Helaas werd deze dag door de coronamaatregelen afgelast.

Na het tellen van de stemmen werden per categorie de nominaties vastgesteld en aangeboden aan de vakjury. Deze jury, bestond uit 8 vertegenwoordigers van speelgoed retail Nederland, die uiteindelijke vijf winnaars en de overall-winnaar benoemden.

De organisatie van de verkiezing lag volledig in handen van Het Béste Speelgoed van Nederland® in samenwerking met Kidsweek.
Voor de editie van 2021 zullen we wederom de handen ineenslaan!

Met een geselecteerd redactieteam werd het hele project besproken. Naast de inhoud bespraken we ook alle facetten van de samenwerking, als titel krant, beeldmateriaal, planning, distributie etc.
Young & Connected heeft alle expertise in huis, van ultieme kennis van de doelgroep tot 18 redacteuren, vormgevers en beeldredactie.

Ook geïnteresseerd om eens mee te denken over jullie campagne? Neem dan contact met ons op!